موضوع: "ولادت"

دیدگاه شیعیان در مورد امام زمان (عج)

دیدگاه شیعیان در مورد امام زمان (عج)

در روایات و احادیث امامان شیعه شب نیمه شعبان از جمله پر فضیلت ترین شب‌ها برای احیا و شب زنده داری، دعا و عبادت است.

در روایتی از امام اول شیعیان درباره خواندن دعای کمیل در این شب آمده‌است:

“قسم به کسی که جان علی در دست اوست همه امور نیک و بدی که بر بندگان جاری می‌شود، از شب نیمه شعبان تا پایان سال، در این شب تقسیم می‌شود. هیچ بنده‌ای نیست که این شب را احیاء دارد و در آن دعای خضر بخواند، مگر آن که دعای او اجابت شود….. بنشین ای کمیل هنگامی که این دعا را حفظ کردی خدا را در هر شب جمعه، یا در هر ماه یک شب، یا یک بار در سال یا حداقل یک بار در طول عمرت، با آن بخوان، که خدا تو را یاری و کفایت می‌کند و تو را روزی می‌دهد، و از آمرزش او برخوردار می‌شوی، ای کمیل به خاطر زمان طولانی که تو با ما همراه بوده‌ای بر ما لازم است که درخواست تو را به بهترین شکل پاسخ دهیم، آنگاه دعا را چنین انشاء فرمود…

همچنین، شیعیان معتقدند خدا در این شب به تعداد موها و پشم‌های چهارپایان بندگانش را از آتش جهنم آزاد می‌کند و زمان‌های مرگ را ثبت و روزی‌های یک سال را تقسیم می‌کند و همه آنچه را که در طول سال واقع می‌شود نازل می‌سازد

منبع:بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۲۸۵، حدیث ۱۰۷.

تبریک و تهنیت به مناسبت نور عترت

نورعترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد
میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع) تهنیت باد

زینت عابدان

 امام سجاد علیه السلام ، زینت عابدان و پیشوای بندگان پاک خداوند است. ابن عباس در این باره از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت می کند که فرمود:”هرگاه روز قیامت شود، ندا دهنده ای در میان جمع اهل محشر ندا می دهد که مایه زینت عابدان کجاست. در آن هنگام، فرزندم، علی بن الحسین با کمال سرفرازی و سربلندی در محشر ظاهر می شود و میان صفوف حرکت می کند“.

 

ميلاد نور

امشب زمين و آسمان گرديده پر شور و شعف


امشب تمام عرشيان بهر زيارت بسته صف


امشب که عيدي ميدهد بر عاشقان شاه نجف


امشب تو هم مستي کن و دل را بري کن از اسف


زيرا به دنيا آمده مظهر عزت و شرف


*ميلاد نور مبارک*

ملائکه و نگاه به حضرت علی(ع)

امام صادق(ع) از قول اجداد طاهرینشان(علیهما السلام) نقل می کنند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: شبی که به آسمانها برده شدم، در آسمان پنجم نگاهم به حضرت علی(ع) افتاد. پس گفتم: ای جبرئیل، دوست من، این صورت کیست؟

صفحات: 1· 2

خلوت گری امام علی(ع)

                    خلوت گری امام علی(ع)

امیرالمؤمنین(ع) با همه ی عظمت و بزرگی، به درگاه خدا رو می آورد و با او خلوت و زمزمه می کرد. و چنین با خدا می گفت: «خدایا، گناهی را از من بیامرز که تو از من بدان داناتری. پس اگر بازگشتم، تو هم با آمرزش بر من بازگرد. خدایا، گناهی را از من بیامرز که از درونم وعده کردم و بدان وفا کردنی در نزد من برایش نیافته ای. خدایا، گناهی را از من بیامرز که به زبانم خواسته ام به سوی تو تقرّب بجویم، سپس قلبم با آن مخالفت کرده است. خدایا به گوشه ی چشم اشاره کردن ها و سخنان بیهوده گفتن ها و خواسته های ناروای دل و لغزش های زبان را از من بیامرز.

آیا می دانیدنمونه الگو در رفتار با فرزندکیست؟

شيوه و رفتار امام علي عليه‌السلام با فرزندانش، بر‌‌ همان مبنايي استوار بود كه خود بر آن اساس، از سوي پيغمبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله تربيت شده بود و معتقد بود كه فرزند را بر پدر و پدر را بر فرزند حقوقي متقابل است؛ «حق فرزند بر پدر آن است كه بر او نامي نيك بگذارد. ادب نيكو و پسنديده بياموزد و قرآن را به او آموزش دهد و در مقابل، حق پدر به فرزند آن است كه از پدر فرمان برد، جز آنجا كه اطاعت از پدر، در مسير سرپيچي از فرمان خداوند باشد.