موضوع: "سبک زندگی"

وظیفه منتظر

 شناخت حجت خدا و امام زمان (علیه السلام): مهم ترین وظیفه ى یك فرد منتظر تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) است; چرا كه انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمى تواند وظیفه ى خود را در رابطه ى با او تشخیص دهد. در روایت آمده است: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة». «هر كس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.»

ویژگیهای حضرت عباس علیه السلام

 

ویژگیهای حضرت عباس علیه السلام

1- ایمان راسخ: حضرت عباس علیه السلام به دلیل پرورش در دامان خانواده ای مؤمن و پرهیزکار، به کامل‏ترین مراحل ایمان رسیده و در راه حاکمیت احکام الهی آماده شهادت بود.

2- بصیرت: امام صادق علیه السلام در توصیف صفات حضرت عباس ( علیه السلام) می ‏فرمایند: «خدا رحمت کند عموی ما عباس را، او از بصیرت و ژرف بینی بسیار نافذ و ایمان بسیار استوار برخوردار بود . به همراه اباعبدالله به جهاد پرداخت و در نهایت هم به فیض شهادت نایل آمد.

3- وفاداری: امام صادق علیه السلام با اشاره به نهایت وفاداری علمدار کربلا فرمود: «شهادت می‏ دهم که در برابر جانشین رسول خدا ( صلی الله علیه و آله) همواره تسلیم بودی … همیشه به جهت‏ خدا وفادار ماندی و لحظه ‏ای از خیرخواهی برای او کوتاهی نکردی …» .

صفحات: 1· 2

سبک زندگی اسلامی

هر چه شخصیت ما برگرفته از قران کریم و نزدیک به مبانی دینی باشد همان سبک را در زندگی از خود بروز می دهیم. 
در دین اسلام محور اصلی رفتارها، این است که همه چیز خدامحورانه پیش رود و خداوند متعال به عنوان محور در زندگی حاکم باشدمثلا وقتی سبک زندگی انسان به گونه ای باشد که میهمان را حبیب خداوند بداند و در بحث میهمانی ها و جشن ها، حلال و حرام را مراعات نمایند سبک ما اسلامی می شود. 
 در دیدگاه غربی به دلیل اینکه این ارزش ها مورد توجه قرار نمی گیرد حتی پدر و مادر نیز در خانواده جایگاهی ندارند و گاهی در کهن سالی آنها را به خانه سالمندان می فرستند این سبک نمی تواند برای زندگی سعادت آفرین و معیار باشد. 
مبانی و خاستگاه اصلی سبک زندگی اسلامی در اسلام خدامحوری و در غرب، انسان و لذایذ مادی است، سبک زندگی در غرب برگرفته از تعریفی است که آنها برای انسان قایل می شوند، لذات مالی در اولویت قرار می گیرد.در سبک اسلامی زندگی مقولاتی مانند ایثار، پاکی ، از خودگذشتگی، صله رحم، اعتماد به همدیگر مورد تاکید است ولی در سبک غربی و زندگی بر اساس امور مادی برنامه ریزی می شود. 
 
در سبک زندگی اسلامی باید شیوه و روش زندگی ما برای دیگران سرمشق باشد و چنان صحیح و سالم زندگی کنیم که الگویی برای دیگران و فرزندان آینده خود باشیم. 

ماه رمضان ماه محبت

 

فرا رسیدن ماه رمضان، ماه یاد گرفتن صبر و بخشندگی و مهربانی را تبریک می گویم، امید است که از این فرصتها به عنوان نقطه عطفی در این روزمرگی و زندگی عادت وار استفاده کنیم، زندگی که اگر هوشیار نباشی٬ زود همچون مردابی تو را اسیر تکرار و یکنواختی می کند،

صفحات: 1· 2

سبک زندگی اسلامی

سختي هاي زندگي را بپذيريد

 سختي هاي زندگي را بپذيريد

هيچ کدام از انسان ها تحمل سختي ها و رنج ها را دوست ندارند و هميشه سعي و تلاش در دوري گزيدن از آنها را دارند اما همانگونه که همه ما تجربه کرده ايم زندگي بدون درد و رنج امکان پذير نيست و همه ما در دوره هايي از زندگي خود بايد متحمل سختي هاي گوناگوني شويم، اما تنش و تحمل سختي ها براي رشد انسان امري ضروري است. در واقع هرچه بيشتر ياد بگيريم که از ناملايمات و سختي ها درس بگيريم، بيشتر به معناي واقعي زندگي پي مي بريم و بيشتر قدر خوشي ها و لحظات شادي را درمي يابيم. البته لازمه زندگي، بهره بردن از شادي ها و نعمات گوناگون و همچنين تحمل سختي هاست ولي در اين ميان رعايت اعتدال نيز بسيار مهم است.

با خود خلوت کنید.

 

 هر روز، حتی به مدت چند دقیقه هم که شده تلویزیون و رایانه و دیگر ابزارهای تکنولوژیک را خاموش کنید، پلک‌هایتان را برهم بگذارید و با خود خلوت کنید. فکرکنید که هستید، اهدافتان چیست. کجای زندگی‌تان را درست هدایت می‌کنید و در کجاها می‌لنگید؟ این کار به اصلاح مسیر زندگی‌تان یاری می‌رساند.

گل زهرا و حیدر ،شده از غصه پرپر

 نه تنها زینب از دین یاوری کرد

                      به همت کاروان را رهبری کرد


                                                    به دوران اسارت با یتیمان


                                                                            نوازشها به مهر مادری کرد

گزیده بیانات رهبر انقلاب درباره تجاوز سعودی به یمن

سعودی‌ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه کردند و بدعت بدی ‌در منطقه بنیان گذاشتند.

کار این روزهای دولت سعودی در یمن، مشابه جنایت صهیونیست‌ها در غزه است.

 
اقدام علیه ملت یمن ‌«جنایت، نسل‌کشی و قابل تعقیب بین‌المللی» است. کشتن کودکان، تخریب خانه‌ها و نابود کردن زیر بنا‌ها و ثروت‌های ملی یک کشور، جنایتی بزرگ است.

 
یقیناً سعودی‌ها در این مسأله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد.