سبک زندگی اسلامی

هر چه شخصیت ما برگرفته از قران کریم و نزدیک به مبانی دینی باشد همان سبک را در زندگی از خود بروز می دهیم. 
در دین اسلام محور اصلی رفتارها، این است که همه چیز خدامحورانه پیش رود و خداوند متعال به عنوان محور در زندگی حاکم باشدمثلا وقتی سبک زندگی انسان به گونه ای باشد که میهمان را حبیب خداوند بداند و در بحث میهمانی ها و جشن ها، حلال و حرام را مراعات نمایند سبک ما اسلامی می شود. 
 در دیدگاه غربی به دلیل اینکه این ارزش ها مورد توجه قرار نمی گیرد حتی پدر و مادر نیز در خانواده جایگاهی ندارند و گاهی در کهن سالی آنها را به خانه سالمندان می فرستند این سبک نمی تواند برای زندگی سعادت آفرین و معیار باشد. 
مبانی و خاستگاه اصلی سبک زندگی اسلامی در اسلام خدامحوری و در غرب، انسان و لذایذ مادی است، سبک زندگی در غرب برگرفته از تعریفی است که آنها برای انسان قایل می شوند، لذات مالی در اولویت قرار می گیرد.در سبک اسلامی زندگی مقولاتی مانند ایثار، پاکی ، از خودگذشتگی، صله رحم، اعتماد به همدیگر مورد تاکید است ولی در سبک غربی و زندگی بر اساس امور مادی برنامه ریزی می شود. 
 
در سبک زندگی اسلامی باید شیوه و روش زندگی ما برای دیگران سرمشق باشد و چنان صحیح و سالم زندگی کنیم که الگویی برای دیگران و فرزندان آینده خود باشیم. 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.